Tips for røykeslutt

Essential bakgrunnen til de ti beste tipsene

Mange tror Allen Carr's Easyway er rett og slett en rekke tips for å hjelpe røykere til å slutte. Det er ikke det. Det virker som om røykere har gått seg vill i en labyrint. De ønsker å unnslippe, men de kan ikke veien ut. Allen Carr's Easyway metoden gir et kart over labyrinten og enkle instruksjoner for å hjelpe alle røykere finne veien ut og å bli fri. Men hvis du prøver å følge instruksjonene uten først å forstå kartet, eller hvis du unnlater å følge alle instruksene, kan du aldri finne utgangen. Det tar normalt 5-6 timer for røykere å bli fri på Allen Carr's klinikker. Hvis du er seriøs om å slutte, anbefaler vi sterkt at du delta på din nærmeste Allen Carr klinikk eller lese boken "Allen Carr's Endelig ikke røyker" før du gjør et forsøk. Det er spesielt viktig at du forstår Allen's sentrale poeng som i virkeligheten er; det ingenting å gi avkall på, fordi røyking ikke gir deg genuin glede eller hjelp og at det er ingen ting å gi opp i det hele tatt, og da er det ingen grunn til å føle deg at du er fratatt noe. Det er kanskje vanskelig å tro, men jeg lover deg at det er sant. Det å forstå hvorfor er slik, er en viktig del av å finne det lett å slutte, smertefritt, permanent og at du faktisk kan nyte hele prosessen med å bli fri. Når du har fått det helt klart inn i hjernen din at det ikke er noen fordeler med å røyke, vil de følgende instruksene hjelpe deg til å bli fri:

1) Sett en dato og tid til å slutte. Fortsette å røyke som vanlig helt frem til den tiden. Ikke prøv å kutte ned på forhånd for det gjør at sigaretter virke mer verdifull enn de er.

2) Husk - du gir ikke opp noe helst fordi sigaretter gjør absolutt ingenting for deg i det hele tatt. De gir deg ingen genuin glede eller hjelp, de bare holder deg hekta - en slave til nikotin. Få det klart i tankene dine: du taper ingenting og du får fantastiske positive gevinster, ikke bare i helse, energi og penger, men også i selvtillit, selvrespekt, frihet og, viktigst av alt, i lengden og kvaliteten på ditt fremtidige liv. Du kommer til å nyte det å være en ikke-røyker rett fra det øyeblikket du stumper din siste sigarett.

3) Tenn din siste sigarett og lag et høytidelig løfte om at uansett hvilke oppturer eller nedturer du blir utsatt for deg i fremtiden, vil du aldri tenne en sigarett eller ta nikotin i noen form igjen. Dette er en av de viktigste avgjørelsene du noen gang kommer til å gjøre fordi lengden og kvaliteten på ditt fremtidige liv er kritisk avhengige av det. Du vet også at det er den riktige avgjørelsen selv når du gjør det. Nå når du har tatt det som du vet er den riktige avgjørelsen for deg, må du aldri tvile på avgjørelsen din.

3) Nikotin kommer til å trekke seg ut av kroppen I noen dager, men det betyr ikke at du må føle deg elendig. Den fysiske abstinensen er så svakt at det du nesten ikke legger merke til det. Det er ingen smerter - og det går fort over. Det er dette røykerne lider av hele sitt røykende liv. Ikke-røykere lider ikke av nikotinabstinens. Du er en ikke-røyker og så vil du snart være fri fra det livet som en røyker, for alltid.

4) Hvis du forbinder en kopp kaffe, te, en drink, eller en pause med en sigarett, ta en kaffe, te, drink eller pause og i det øyeblikket, i stedet for å tenke: "Jeg kan ikke ta en sigarett nå", bare tenker: " er det ikke fantastisk: jeg kan nyte dette øyeblikket uten å ta kveletakk på meg selv ".

5) Ikke prøv å unngå situasjoner hvor du tidligere røykte eller melde deg ut av livet. Gå ut og nyt sosiale anledninger helt fra starten av, og ikke misunn røykerne, du bør synes synd på dem. Forstå at de misunner deg fordi hver eneste en av de skulle ønske at de kunne være like fri som deg: fri fra hele det skitten mareritt. Ingen røyker ønsker å se sine barn begynne å røyke. Det betyr at de skulle ønske de ikke hadde begynt selv. Husk det er ikke du som blir fratatt noe men de stakkars røykerne som blir fratatt helsen sin, energien, pengene, tryggheten, selvtilliten, motet, selvrespekten og friheten. Hvis du blir tilbudt en sigarett, bare si: "Nei takk - jeg røyker ikke", istedenfor å begynne en lang diskusjon om hvor lenge det er siden du sluttet.

5) Ikke prøv å la være å tenke på røyking - det fungerer ikke. Hvis jeg sier: "Ikke tenk på en murvegg, hva tenker du på da? Bare pass på at når du tenker på det, at du ikke tenker: "Jeg vil ha en sigarett, eller jeg kan ikke ta en", men i stedet: «Er det ikke fantastisk: Jeg trenger ikke å røyke lenger, og jeg ønsker ikke å røyke lenger. Yippee, jeg er en ikke-røyker! "Da kan du tenke på det så mye du vil, og du vil fortsatt være glad.

6) Aldri bli lurt til å tro at du kan ha bare en sigarett bare for å være sosial eller bare for å komme gjennom en vanskelig periode. Hvis du gjør det, vil du havne rett tilbake i fellen på kort tid. Aldri tenke i form av en sigarett, alltid tenke på et helt liv med skitt, elendighet og skam. Husk: det er ikke noe som heter bare en sigarett.

7) Ikke bruk substitutter. De gjør det vanskeligere å slutte fordi de opprettholder illusjonen om at du gir avkall på en ekte hjelper eller nytelse. Substitutter som inneholder nikotin, dvs. såkalt Nikotin Replacement Therapy, nikotin erstatninger som nikotinplaster, nikotin tyggegummi, nikotin nesespray og nikotin innhalatorer, e-sigaretter med nikotin- er spesielt uhjelpsom fordi de bare holder deg avhengig av nikotin. Det er som å gi råd til en heroinmisbruker som har røyke stoffet av folie, til å begynne å injisere den i stedet.

8) Ikke ha sigaretter på deg eller noe annet sted i tilfelle det oppstår en nødsituasjon. Hvis du gjør det, betyr det at du tviler på din beslutning. Ikke-røykere trenger ikke sigaretter. Du er allerede en ikke-røyker i det øyeblikket du stumper din siste sigarett. Faktisk en av de mange gledene ved å være fri er å ikke måtte bekymre seg om å ha sigaretter og fyr på deg og at du har gjort slutt på slaveriet.

9) Livet vil snart gå tilbake til det normale igjen som en ikke-røyker, men vær på vakt for ikke å falle tilbake i fellen. Hvis hjernen din noen gang begynner å spille triks på deg ved å tenke "Bare én sigarett", husk det er ikke noe som heter bare en sigarett. Spørsmålet du må stille deg selv er ikke: «Skal jeg ta en sigarett nå" men "Ønsker jeg å bli en røyker igjen, hele dagen, hver bidige dag stikke disse tingene inn i munnen min, sette fyr på dem og aldri få lov til å slutte? "svaret" er "Nei ". Hvorfor ikke? "Fordi jeg liker ikke å være en røyker - det er derfor jeg bestemte meg for å bli en ikke-røyker". På den måten kan disse øyeblikkene bli behagelige. Bruk dem til å gratulere deg selv at du er fri nå og på den måten kan du nyte resten av livet ditt som en glad ikke-røyker.

10) Hvis du har noen problemer i det hele tatt kan du gjerne kontakte Allen Carr's Easyway klinikker for litt gratis råd. Du kan gjøre dette ved å ringe I Norge 93 20 09 1193 20 09 11.

Lykke til!
MVH,
Rene' Adde